woensdag 28 september 2011

Ding 2 Informatie halen - deel 1

Zo, de Google Reader is ook geactiveerd. Ik heb gelijk verschillende blogs die ik al 'handmatig' volgde in het overzicht gezet. Lekker makkelijk, alles met één klik op een rijtje.

Helaas kan ik mij niet abonneren op onze schoolwebsite, www.de-piramide.nl . Deze is ondergebracht bij Basisschoolweb. Het lijkt mij ook voor ouders handig om onze site op te nemen in hun Reader en zo op de hoogte blijven van het nieuws en de wijzigingen op onze site.

Ik heb gezocht naar een oplossing om via een zogenaamde 'scrap' methode onze site RSS feeds te laten afgeven, maar al snel raakte ik verstrikt in allerlei instructies met HTML codes. Ik ben daar helaas niet zo in thuis, dus onze schoolsite moet dus nog maar even op de oude manier worden bezocht: het intypen van de url.

Heeft iemand misschien een 'HTML code' vrije oplossing?   

1 opmerking:

  1. Dat komt omdat jullie site frames gebruikt en geen echte nieuwspagina heeft. Het zou kunnen als je de URL van deelpagina invoert bij page2rss.com. Of het resultaat fraai is kun je pas zien nadat je een nieuwe tekst hebt toegevoegd op de te volgen pagina.
    Frames is een verouderde techniek die behoorlijk wat nadelen heeft. Zoekmachines tonen zelden de hele site, maar alleen het frame waar de pagina op staat. Veel sites maken gebruik van open source CMSsen als Joomla, Drupal of het gratis Wordpress. ik gebruik de laatste oplossing voor heel veel websites die ik voor verenigingen maak. Je kunt WP installeren op een eigen webserver die MySQL en PHP ondersteunt (bijna allemaal). De installatie is in 5 minuten gedaan, de lay-out neemt wat meer tijd, maar je kunt heel goed bestaande thema's aanpassen en het vullen is het meeste werk. RSS is een standaardfunctie en de functionaliteit valt aan te passen met duizenden plugins.

    BeantwoordenVerwijderen